maandag 29 december 2014

De zomer in mijn bol, scrubben!

Curacao ; zonnig, vrolijk, relaxed, heldere zee en witte stranden.
Nog 5 dagen...

Mijn broertje en zijn vriendin zijn afgelopen zomer naar curaçao vertrokken, samen runnen ze een bed & breakfast.
Natuurlijk wil ik graag zien waar en hoe ze leven, dus vliegen Lot en ik vrijdag naar Curaçao!
Het is een lange zit, 11 uur vliegen, maar we gaan ons er wel doorheen slepen.
Personal entertainment system, een heleboel doosjes rozijnen, kadootjes, en mijn drager, CHECK!

Om mijn huid even nog wat zomer-proof (zacht, stralend en klaar om bruin te worden!) te maken heb ik nog even wat scrubbeurtjes nodig.
Het leek me wel leuk om mijn eigen scrub te maken, samen met vriend Google.

Ik heb een lichaamsscrub gemaakt en scrub blokjes, handig om handen en voeten te scrubben.



Lichaamsscrub..
1 eetlepel kokosolie (gesmolten)
1 eetlepel amandelolie
Bovenstaande ingredienten even mengen en af laten koelen tot kamer temperatuur.
Ongeveer 6 volle eetlepels zeezout
Ongeveer 6 druppels etherische olie (afhankelijk van de sterkte van de geur, mint heeft maar een paar druppels nodig bijvoorbeeld. Wil je een combi, let dan op de verhouding van geuren. Met mint-manderijn heb ik 2 mint en 4 manderijn gebruikt)
Even goed door elkaar schudden, en in een afsluitbare pot bewaren.
(Zorg dat er geen water in de pot komt tijdens gebruik, handig is om een (houten) spatel of lepel te gebruiken)



Scrubblokjes
Smelt 100 gram van een zeepblok (geraspt)(kan ook een combi van kleuren en geuren)
Voeg 50 gram kokosolie toe.
Neem het pannetje van het vuur, en voeg z.s.m. 150 gram suiker toe en eventueel ingredienten om de blokjes op te leuken (honing, etherische olie, rasp van citroen/sinaasappel-schil etc),
en vul vormpjes, bijvoorbeeld ijsblokjesbakjes, en laat ze in de koelkast even harden zodat je ze makkelijk kan verwijderen.
En klaar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten