zaterdag 20 december 2014

ecoegg ; goedkoop, duurzaam en gezond wassen..

Van baby af aan heeft lot een gevoelig huidje.
Daarom zijn we gaan wassen met neutral, hier reageert haar huidje goed op.
Maar, het is wel een stukje duurder.
Nu had ik al vaker alternatieve wasmiddelen voorbij zien komen, me voorgenomen het eens uit te proberen maar het kwam er steeds niet van.
Een tijd geleden plaatste een kennis een bericht op facebook over de eco egg, een product dat ze verkoopt in haar webshop.
Voor de actieprijs van €9,40 kocht ik het ei, voor dat geld is het de moeite om het eens te proberen toch?!

Inmiddels heb ik er al een hoop wasjes mee gedraaid, en ben prima tevreden!
Mijn kleding is schoon, en ruikt ook weer schoon en lot reageert er goed op.
De ergste vlekken behandel ik voor, net zoals ik dat eerder deed. 
(Baking soda, even weken van te voren of achteraf op natte kleding laten intrekken)
Ik ben tevreden met het resultaat, een aanrader dus!

Zoals ik al eerder noemde kost het ei €9,40 (Bij diaper design)
Hij is goed voor 210 wasbeurten en bestaat in meerdere varianten, soft cotton, spring blossom en de geurloze/allergie-variant. 
Je wast met de eco egg voor nog geen 9ct per was, terwijl de A merken je ongeveer 30 ct per wasbeurt kosten. 

De inhoud van het ei bestaat uit (vervangbare en milieu/huid vriendelijke) witte en zwarte balletjes die een reactie veroorzaken wanneer ze met water in aanraking komen.
Je kunt het ei gebruiken met een 15 tot 60 graden was en legt hem gewoon op je was.

Wil je de eco egg ook een keer proberen? Hij is in Nederland verkrijgbaar bij Diaper Design.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten