woensdag 4 maart 2015

-10..

Nog een paar weken, dan begint de lente!
Ik kan niet wachten..
Speeltuintjes bezoeken met lot, mooie fietstochtjes en heerlijk buiten van de zon genieten.
Geen kilo's aan kleding meer aan hoeven, maar lekker luchtige jurkjes en topjes.
Alleen, zijn die jurkjes en topjes nog leuker als ik er gewoon in pas..
De laatste jaren zijn er stiekem toch best wat kilo's extra aan mij vast komen zitten, en ik ben ze zat!

De eerste challenge is 10 kilo eraf.
Hoe gaan we het aanpakken?
We gaan gezonder eten, variatie, balans, genieten.
Een combi van eerdere dieeten ; E.G.A (perfect uitgebalanceerd) & Voedselzandloper (puur eten, out of the box).
E.G.A zorgt ervoor dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren, de juiste groenten, fruit en vetten etc.
Nadeel, is dat ik het saai vond worden en dingen tegen ging eten.
Daar is de VZL weer goed voor, deze eetwijze geeft leuke alternatieven zodat eten leuk blijft.
Nadeel voor mij, is dat ik sommige dingen echt niet kan/wil laten staan.
Een combi dus, die hopelijk goed resultaat oplevert!

Afgelopen maandag ging het roer om, en trapte ik deze challenge af met een heerlijk gezonde aardappelloze stamppot van bloemkool.
Ik had zelf een kleine aanpassing gedaan zodat het ook aansloot bij EGA, en heb echt heerlijk zitten smullen!
Leuk dat je een hoofdelement van een maaltijd gewoon kunt vervangen zonder het te missen.

Komende tijd dus leuke en gezonde eet-ideeen op mijn blog :)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten