vrijdag 6 juni 2014

Appelazijn, zou het echt een wondermiddel zijn?





Tijdens mijn zoektocht naar dingen die mijn gezondheid kunnen boosten kwam ik appelazijn tegen.
Een flesje besteld, en in de kast gezet om ooit weer eens tevoorschijn te halen.
Nou, dat moment kwam vorige week!

3 keer per dag drink ik bij de maaltijd een glas water met daarin 2 eetlepels appelazijn.
Het is niet lekker, brrrrr, maar het went!
En ja, als het me helpen kan..

~ Appelazijn kan helpen bij het verliezen van gewicht doordat het je hongergevoel stilt en de     vetverbranding stimuleert.
~ Appelazijn kan er voor zorgen dat calcium en andere voedingsstoffen beter opgenomen worden in je lichaam. Dit zou dus een goede aanvulling zijn op een koemelk-vrij dieet.
~ Appelazijn stabiliseert de glucose waarden in ons lichaam. Vooral diabetici zouden hier baat bij kunnen hebben.
~ Appelazijn reinigt je lichaam.
~ Appelazijn reguleert de bloeddruk.
~ Appelazijn heeft een anti-septische en anti-biotische werking, dus kan een gunstig effect hebben op bijvoorbeeld ziekte van lyme, schimmels, etc.
~ Appelazijn boost het immuunsysteem.
~ Appelazijn geeft energie.

Klinkt helemaal geweldig he? 
Natuurlijk werkt de azijn het beste als je een gezonde voedingsstijl hebt, anders is het dwijlen met de kraan open ;)

Je gebruikt appelazijn maximaal 3 keer op een dag, meng een vol! glas met 2a3 eetlepels.
Je kan je appelazijnshot verlekkeren met wat honing, dit schijnt trouwens goed te werken bij keelpijn.
Appelazijn werkt ontslakkend/reinigend dus het kan voorkomen dat je wat vaker naar het toilet moet.
Omdat het zuur is kan het je tandglazuur aantasten, je kunt het door een rietje drinken om dit te voorkomen.

Appelazijn kan ook uitwendig gebruikt worden, verdunt kan het je huid gezonder maken.
Ook je haar zou er mooier van worden.

Als je appelazijn wil proberen, neem dan biologische appelazijn, ongefilterd/troebel.
Ik ben benieuwd naar wat het voor mij kan doen.
Wordt vervolgt dus..








Geen opmerkingen:

Een reactie posten