vrijdag 30 mei 2014

We ♡ de ringsling..




De ringsling, wat een geweldige uitvinding!
Je moet even flink oefenen, maar als je het eenmaal door hebt, kan je niet meer zonder.

De ringsling is een drager die je over 1 schouder draagt, diagonaal. 
Je kan hiermee je kindje op de heup dragen, maar ook op de buik en zelfs op de rug.
De ringsling bestaat uit een doek tussende 1.80m en 2.10m (langer of korter kan natuurlijk ook, maar dit is meest gangbaar) met aan 1 uiteinde 2 ringen.
Ik vind een ringsling van draagdoekenstof het fijnst, omdat het gewicht van je kleintje dan het beste ondersteunt wordt. 

Het voordeel van de ringsling is dat je je kindje in een paar seconden erin hebt gehesen.
We gebruiken hem als we naar de auto lopen, even snel de winkel in moeten, of als lot gewoon even draag-behoefte heeft.. De ringsling zit altijd in mijn tas, of ligt onder in de kinderwagen.

Nadeel van de ringsling is dat doordat je hem op 1 schouder draagt, het gewicht best belastend kan zijn als je langere stukken draagt.
Bij bekkeninstabiliteit is langdurig gebruik echt af te raden.

Een ringsling is te gebruiken van newborn totdat het te zwaar voor je wordt.
Ik draag lot er nog regelmatig in, mijn 11 kilo wegende dreumes.

Goed leren slingeren is een kwestie van oefenen. Je kunt op youtube enorm veel filmpjes vinden, onder andere dit filmpje.

Dus, ben je overtuigt?
Op zoek naar een ringsling!
Je kan deze vinden bij draagrelateerde webshops (ik zal binnenkort eens een overzichtje maken), op marktplaats, of op de draagdoekenmarkt (een groep op facebook, aanrader!)

Succes! En fijn weekend :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten