maandag 21 april 2014

In de doek..

Al voor dat lotte geboren was heb ik mijn eerste draagdoek aangeschaft, een babylonia tricot slen.
Mijn schoonzusje had ook zo'n doek en het leek me heerlijk knus en ook nog eens handig.

Toen lotte een paar weken oud was heb ik de doek voor het eerst gebruikt, het was heerlijk om mijn mooie kleine meisje zo dichtbij me te dragen.
Ze was helemaal op haar gemak in de doek, en ik was blij dat ik een excuus had om haar zoveel mogelijk bij me te houden. Het idee dat kraambezoek haar vast zou houden maakte me al misselijk.

Lotte kreeg na een week of 2 last van krampjes, en huilde de hele dag. In de doek voelde ze zich duidelijk beter, dus daar heeft ze de eerste 4 maanden doorgebracht.
Toen kwamen we in het ziekenhuis terecht, en werd er reflux door koemelk allergie vast gesteld.
Arm meisje, al die tijd had ze zo'n pijn! En wij als nieuwbakken ouders werden niet serieus genomen, babietjes huilen nu eenmaal...
Zonder die doek, hadden ze me echt op kunnen vegen!

Lotte knapte zo op toen ze geen koemelk meer kreeg! Echt een totaal ander kind, zo tevreden en vrolijk..
Lotte bleef het heerlijk vinden in de doek, dus dragen bleven we doen.
Mijn doekenverzameling (of stash zoals dat in de draagwereld heet) werd uitgebreid met een geweven doek en een ringsling (die draag je op 1 schouder).
Binnenshuis droeg ik lotte veel, buitenshuis vond ik het nog wat eng.
Mensen keken zo, als ik met lot in de doek liep.

Na een tijd werdt mijn stash steeds wat groter, tientallen geweven doeken en ringslings hebben mijn
meisje gedragen inmiddels. Echt, het is zo verslavend die doekjes.

Inmiddels maakt het me niks meer uit wat mensen denken en hoe ze kijken.
Lot vindt het heerlijk, en ik ook! Zo lekker knus.
Ik kan me niet voorstellen hoe ik het zonder dragen zou kunnen redden, echt..

Voor iedere ouder die graag wil dragen, verdiep je eerst goed in de verschillende manieren om te dragen en in de verschillende draagsystemen.
Veel systemen claimen ergonomisch te zijn, maar zijn dit absoluut niet!
In mijn blog zal dit onderwerp vast nog wel een aantal keren voorbij komen, dus hou me in de gaten ;)

tot snel! :)


 photo image_zps0fc889ff.jpg








Geen opmerkingen:

Een reactie posten