dinsdag 6 mei 2014

Pannekoekjes! Maar dan anders..

Pannekoeken, snel en lekker. Mijn favoriet, na sushi, lekker met banaan of appel..
Maar ze zijn niet echt heel erg voedzaam, en bordje groente ernaast eten doe je (ik) niet.
Dus, tijd voor eens wat anders.



Wat heb je nodig?
Groente, ik heb 1 courgette gebruikt. Je kan ook wortels, spinazie, paprika, pastinaak etc proberen.
Bataat (zoete aardappel)
Eieren
Melk (ik heb amandelmelk gebruikt, andere alternatieven kunnen ook, water kan ook gewoon)
Meel (ik heb mijn laatste restje maismeel opgemaakt, maar tarwe, spelt, en andere melen kan ook)
Kruiden, beetje peper, zout (keltisch zeezout), en eventueel wat verse kruiden.
Iets om in de bakken (ik gebruik kokoscream)



Groente / bataat even koken, en pureren in de blender.
Ik heb er ongeveer 4 grote lepels meel bij gedaan, 2 eieren en een scheut melk zodat het een mooi schenkbaar beslag is.
Pan warm laten worden, olie erin, en mooie kleine pannekoekjes maken
Je kan eventueel de bataatpannekoek met ham of kipfilet bakken, gewoon erboven op leggen als je de pannekoek gegoten hebt
Een brocolli of spinazi pannekoekje is lekker met meegebakken zalm of garnalen.

Smakelijk eten!









1 opmerking:

  1. Ze waren erg lekker, maar ik denk dat ik een grotere courgette had gebruikt. Want ze vielen uit elkaar. Maar de jongens hebben nog nooit zoveel groente in 1 keer opgegeten ;)

    BeantwoordenVerwijderen